Instagram

כתבות נוספות

יוגה בטבע

את תרגולי היוגה הראשונים שלי עשיתי בטבע. אני זוכרת את האדמה הלחה לקראת בוא החורף, את משב הרוח מהים, את מגע הדשא והחיפוש אחר נקודת

להמשך קריאה >>

פריחת הכלניות – דרום אדום

“לַטִּיּוּל יָצָאנוּ / כַּלָנִית מָצָאנוּ / עַל גִּבְעַת הַדֶּשֶא בַּמַּעֲרָב”  בימים אלה, בכל רחבי הארץ פורחת הכלנית המצויה. הדרום במיוחד נצבע במרבדים של כלניות אדומות

להמשך קריאה >>
סמודי

שייק ירוק טעים ובריא

גם בבית אפשר להכין את המנות האהובות ומוגשות בעגלות הקפה!

הכנו לכם יופי של מתכונים שמומלץ לנסות אותם בבית,  “Just Do It Yourself” והפעם מתכון לשייק ירוק בריא וטעים.

כמעט בכל עגלת קפה המציעה ללקוחותיה מגוון מנות בריאות, אפשר למצוא בתפריט משקה שייק ירוק. כל עגלה מציעה גרסה משלה לשייק ירוק, אבל בכולן תקבלו משקה בגווני ירוק, יש כאלו שיגידו “בצבע דשא”. בתחתית העמוד תוכלו למצוא את רשימת העגלות המציעות שייק ירוק.

מדוע שייק ירוק?

השייקים הירוקים נהיו פופולריים מאוד בשנים האחרונות ככלי לשמירה על בריאות מערכות הגוף ולצורך ירידה במשקל. שייקים בכלל, ושייקים ירוקים בפרט, מכילים סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, וכן “בוסט” של ויטמינים ומינרליים חיוניים לגוף. הם נפלאים לשתייה על הבוקר במקום קפה, בתום אימון גופני להתאוששות הגוף בימי מחלה, הן מבוגרים והן ילדים, או כשהתיאבון ירוד תאבון ורוצים לחזק את הגוף.

העלים הירוקים עשירים בכלורופיל, המעניק להם את הפיגמנט הירוק. בגוף האדם הכלורופיל עוזר בבניית הכדוריות האדומות ולכן הוא חשוב לזרימת דם תקינה בגוף. העלים מכילים גם ברזל, וויטמין סי, חומצה פולית, נוגדי חמצון ועוד. כל אלו עוזרים בחיזוק ובשמירה על המערכת החיסונית.

בתזונה המערבית, כשרובנו במרדף אחרי הזמן, אנחנו לא תמיד מצליחים לשמור על תזונה מאוזנת, למשל בימים בהם אכלנו יותר מידי מזון מעובד, או שאין לנו זמן להכין ארוחה מושקעת ומגוונת הכוללת ירקות חיים. השייק יכול להוות פתרון מתאים. הוא מאפשר לנו לצרוך כמות גדולה של ירקות, פירות, ובמיוחד עלים ירוקים. הספיגה בצורה זו טובה כיוון שאין צורך ללעוס ולפרק את הסיבים, הבלנדר עושה זאת עבורנו, ולנו נשאר רק לשתות.

בשייק אנחנו שותים את הפרי או הירק עם הסיבים שלו (בהשוואה למיץ ממסחטת מיצים שבשתייה שלו אין כמעט סיבים תזונתיים ולכך יש יתרונות אחרים). לסיבים בתזונה קיימים יתרונות רבים כגון: הם סופחים אליהם רעלים ובכך מפנים אותם אל מחוץ לגוף, הם גם מפחיתים מצבי דלקת בגוף, עוזרים בתהליך העיכול, מקלים במצב של עצירות, מונעים מחלות כמו סרטן ועוד.

מאזן רמות חומצה בסיס בגוף תקין הוא קריטי לשמירה של בראות איתנה. מצבי דלקת המתפתחים לכדי מחלה נוצרים בסביבה חומצית. מזון טרי כמו ירקות, ובפרט העלים הירוקים, גורמים לעלייה של רמת הבסיסיות בגוף ובכך מונעים מחלות.

חשוב לשים לב לטריות וחיוניות הירקות בשייק! עדיף ירק טרי שנקטף הרגע ולא מגידול אורגני, על פני ירק עייף שנקטף מזמן, גם אם רשום עליו שהוא מגידול אורגני.

מתכון למתחילים

אני אוהבת להמליץ על השייק הזה כשייק ירוק ראשון מפני שהוא עדין מאוד בטעמו (בעלי החסה כמות גבוהה של מים בהשוואה לעלים ירוקים אחרים).

הוא מרגיל את העיניים והמוח לשתיית משקה ירוק. לאחר שמתרגלים, אפשר להחליף את החסה בעלי תרד/ אצת ספירולינה/ קייל/ פטרוזיליה, או לשים קצת מכל אחד מהם.

השייק הזה ממריץ ומעורר כמו “זריקת אנרגיה לגוף”, ותורם לבריאות מערכת הלב והעיכול.

השייק מכיל בננה ותמר המכילים רמות סוכר גבוהות אך נוכחות של סיבי העלים ואגוזי המלך בשייק (או כל שומן חיוני אחר), שומרים על כך שרמות הסוכר בדם תישארנה מאוזנות.

חומרים:

לכמות של כוס אחת

1  תמר מגולען (או 2 למי שאוהב מתוק)

1 בננה קפואה (אני שומרת קבוע במקפיא מספר בננות שהבשילו, מקולפות וחתוכות גס)

1  כוס מים

5  חצאי אגוזי מלך (או כפית שקדיה/ טחינה גולמית)

5  עלי חסה

5 עלי נענע/ בזיליקום

מי שאוהב את השייק שלו ממש קר יכול  להוסיף גם כמה קוביות קרח.

אופן ההכנה:

מכניסים לבלנדר את כל המרכיבים הלא קפואים, כולל המים.

מוסיפים את הבננה הקפואה, והקרח.

בוחרים תחילה באופציית טחינה בפולסים, טוחנים מספר שניות בכל פעם, ואז עוברים לאופציה של טחינה רציפה עד לקבלת מרקם נוזלי.

מכינים כוס ומוזגים.

הערות:

לקביעת המרקם הרצוי אפשר לשחק עם כמות המים, להוריד בכמות כדי לעלות את הסמיכות, או להוסיף כדי שהשייק יהיה יותר נוזלי.

חשוב לשתות את השייק בסמוך לזמן ההכנה. כך התכונות הבריאותיות של כל המרכיבים נשמרות, ומגיעות היישר לתאי הגוף.

לילדים אפשר להוסיף תחילה, עוד מנת פרי קטנה כמו תות/ חתיכת אננס/ חתיכת מנגו, כדי שיתרגלו לטעם, ולשווק אותו כ”משקה של חזקים נגד דרקונים”.

כמו במקרים רבים האמרה “כל דבר במידה” מתאימה גם לצריכת שייק ירוק. חשוב שנגוון באופנים בהם אנחנו מכניסים מזון לגוף, והמנה המומלצת היא כוס שייק אחת ביום.

הערה חשובה: נוטלי תרופות מדללות דם צריכים להיזהר עם כמות העלים הירוקים אותם הם צורכים. כמו כן, אנשים הסובלים ממחלות שקשורות למערכת העיכול כמו קרוהן או קוליטיס, צריכים להתייעץ עם מטפל או גורם מוסמך אחר, היות וכמות הסיבים בשייק יכולה במקרים מסוימים להוות עבורם בעיה.

השייק הזה קליל וכיף להכין אותו בזמן קצר יחסית: זורקים הכל למיכל הבלנדר ומפעילים. ברגע שמתרגלים לטעם, אוטומטית נמצא את עצמנו מוסיפים את חומרי הגלם לרשימת הקניות השבועית…זהירות זה ממכר.

כותבת התוכן היא יפעת ראונר – נטורופתית והרבליסטית קלינית, בעלת קליניקה בקיבוץ יקום שבשרון. טלפון 054-5208637

רשימת העגלות המופיעות באתר ומציעות שייק ירוק בתפריט שלהם:

קפה בחווה

בלומס קפה

רמותה

פטיט קפה

קפה בכפר

עגלה של קפה